SK Wigör
P12/13

Viktig info
2024-04-28 21:18

Nu är säsongen igång på riktigt och dagens träningsmatch innebar vinst men framförallt en chans att träna sig i vilka positioner som finns på fotbollsplanen och hur man ska agera.

Vi är i dagsläget 38 killar vilket är kul och vi vill så klart att alla ska få spela så mycket match som möjligt. Träningsnärvaro kommer att vara grunden vid uttagning och vi skickar ut lagen inför matcherna några dagar innan. Man har då 2 dagar på sig att svara via SportAdmin-appen och uteblivit svar innebär att vi kallar någon annan.
Vi uppskattar mycket om ni tar er tid att fylla Kalendern i SportAdmin-appen om ert barn ej kan spela vissa matcher, det underlättar i pusslandet.

Totalt är det 15 matcher som kommer spelas under våren och vi kallar 13 per gång med en uttalad målvakt.

När det är hemmamatcher bemannar vi kafeterian och har matchvärd. Det brukar vi lösa via Facebookgruppen eller sms (tips att ladda ner Super-text-appen för att få allt samlat). Kolla gärna att ni får sms, många har fler nummer angivna.

Vi har även kafeteriabemanning varje vecka i samband med träning och separat schema kommer från Sofi. Viktigt att ni föräldrar byter med varandra om man får förhinder.
Några gånger per säsong är det även vi som kör städning av klubbhuset med omklädningsrum. Där har ni varit grymma, gjort det ordentligt och haft bra koll!

Facebookgruppen heter SK Wigör P12/13

Samtliga matcher finns med i appen Min Fotboll som är gemensam för hela svensk fotboll. Där kan man registrera grönt kort och även heja på laget men inga resultat publiceras (börjar vid 13 års ålder).

För att peppa killarna lite extra och öka lagsammanhållningen har vi även ett instagram som både ni och de gärna får följa.
Instagramkontot heter skwigor_P12_P13

Det finns många ställen att hålla koll på så vi hjälps åt under säsongen.
SK Wigör har även en hemsida där föreningen och lagen kan publicera info. Vi lägger ut det allra viktigaste där som värdegrund, träningsdagar (man kan prenumerera på kalendern) och lite annat som stöd till er.

Har ni frågor så tveka inte att fråga
Tränare är Jossan, Haris, Anders och Stefan (fler är välkomna att va med).
Sofi har hand om olika scheman, matchtröjor mm och Denira sköter "media".

Viktig info2024-04-28 21:18
Laget 20242024-04-20 07:32